Posts

Showing posts from September, 2012
Tuhan tolong jauhkan diriku Dari si dia kerna ku tak mampu Menahan dari mencintai dirinya Kerna cintamu tak mungkin ku miliki

Dejavu  Shahanshah

freeze!

tetibe satu pagi ni bau nasik lemak menyelubungi ruangan lobi. menyelubungi ok.
intai punye intai, oh ade cafe baru bukak. seminggu berganti dua minggu tak pernah pulak aku terase nak singgah. padahal hari-hari lalu depan. tetibe lagi, harini aku terase nak minum milo ais. tapi ketakutan menguasai.  kate kengkawan kedai tu mahal nak mati. mati pun tak mahal camtu. eh.
kat ofis
aku : abang yus! milo ais kt bawah mahal tak ? abg yus : mahal. RM 3 kot. aku : ouh.. (mahal. tapi bese la tu kot ...)
cafe GF
aku : dik, milo ais 1. take away. cashier : ok sis. aku : (siap2 bukak wallet sambil mate pandang tembus kat skrin) cashier : RM5 kak. aku : ...........
abang yus ! kau kate RM 3 je. eh RM3 je ke RM3 kot. kalau cawan cantik mcm coffee bean layak jugak.
ini cawan plastik cam air pasar malam tu hah. " RM5 kak " terase cam nak bunuh diri. kbai.

Rahsia Bulan Kelahiran Mengikut Kajian Dato' Dr Fadzilah Kamsah

Image
JANUARI Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik.Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik.Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan.Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur.Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam.Pandai mengambil hati orang lain.Pendiam kecuali telah dirangsang.Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi.Mudah mendisiplinkan diri sendiri.Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema.Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya.Cukup sayang pada kanak-kanak.Suka duduk di rumah.Setia pada segala-galanya.Perlu belajar kemahiran bersosial.Sifat cemburu yang sangat tinggiFEBRUARI Berfikiran abstrak.Sukakan benda yang realiti dan abstrak.Bijak dan pintarBerpewatakan yang mudah berubah.Mudah menawan orang lain.Agak pendiam.