Posts

Showing posts from August, 2015

Solat Sunat Selepas Akad Nikah

Image
Sumber: fb #FnN

Cuba Positif

Izikanlah aku untuk tulis sesuatu yang membuktikan kesabaran-ada-batasnya.

Aku tak tahu apa masalah kau. Tapi, dah lama aku observe perangai kau (in fact, bukan aku seorang tapi banyak mulut-mulut lain yang dah cakap pasal kau) kau memang jenis suka cari salah orang. Aku tak faham kenapa setiap benda yang kau tak suka/kau tak puas hati, kau akan shoot. Okaylah, bagi aku, kau belum capai tahap kematangan seorang manusia. Percayalah, aku cuba positifkan diri aku dengan perangai kau, dan aku percaya, kau akan capai kematangan tu satu hari nanti. As for now, kau nak sound orang ke, kau nak menganjing orang ke, kau nak malukan orang ke, itu kau punya pasal.

Semoga cepat matang dan bahagia dengan fasa jaga-tepi-kain-sendiri. Okay beb? Jangan sampai kau pulak kena shoot dengan orang lain nanti. Kena ingat, sebelum cakap tu kena fikir dulu. Ada sebab Tuhan jadikan mulut kita satu je.

Kesabaran, ada batasnya.


Terima kasih Aneff Marhfiz. Akak tak reti nak meng elaborate prasaan akak dalam tulisan.  P…
Allah hadirkan dia yang jahat,  untuk kita belajar sabar dengan sikapnya. Allah hadirkan dia yang baik, untuk kita belajar mensyukuri kehadirannya.

Saat Terpisah

Jauh.. Jauh kita terpisahkan oleh jarak ribuan batu Mencurah rindu dalam penantian yang tertunda
Rindukah kau padaku?
Serasa meniti waktu yang terpanjang Tanpamu, langkah ini terasa longlai Tanpamu, putaran waktu seperti songsang Tanpamu, keindahan dunia seperti hilang
Aku merindukan semua tentangmu Apakah ukiran senyum bibirmu? Apakah suaramu mengundang lagu? Apakah terlukis ria pada wajahmu?  
Tuhan, sampaikan rinduku padanya Pada dia kekasih yang Kau hadirkan untukku Pada cinta yang Kau tanamkan dihatiku Pada kasih sayang yang Kau titipkan padaku
Biar dapat dia artikan kasih ini Biar benih cinta ini kan lebih subur dari sebelumnya..
Tuhan, jika penantian ini seertinya pengorbanan Jagalah keselamatannya disana Hadirkanlah cahaya saat ia dalam kesedihan Tunjukkanlah ia saat tak tahu harus kemana
Tuhan, jika boleh aku meminta Pertemukanlah kami dalam keindahan Dalam pertemuan penuh kebahagiaan Dalam tentangan mata yang penuh kenangan
Tuhanku, jaga cinta kami Agar kesetiaan kan selalu ada Sampai saatnya nanti kami …

Tingkap berdarah

Image
2 hari lepas, balik keje macam biase disambut oleh raksasa-raksasa comel tu. Pintu belum bukak lagi dah dengar meow meow dari dalam rumah. Tau-tau je bile dengar bunyi kunci. Tapi nyaringnye tu lain macam je tak macam selalu manje-manje.

Sebaik pintu dibukak apelagi meluru la diorang keluar. Aku terperasan tepi mata kiri Fio macam kotor. Kesan macam basah dan coklat-hitam. Aih, takkan terlekat tahi kot. Sepahnye kau poopoo Fio. Ok xpe, jap lagi mandi. Dan macam biase jugak lepas masuk rumah aku akan bukak tingkap kejap untuk pengudaraan. Sebaik je aku selak langsir, tadaaaaa..



Tingkap berdarah. Penuh dari atas sampai bawah. Menggigil jap. Cuba hadam apa yang berlaku. Diorang bunuh burung ke. Takde pulak kesan-kesan burung. Ke ade penjenayah cuba menyelinap masuk. Oi gigih umah aku tingkat 4, cemane kau tarzankan diri tu. Tapi kesan darah yang bersepah tu nampak macam ade sesuatu yang bergelut disitu.
Dah crime scene investigation jap.
Tetibe teringat kesan kotor kat mata Fio tadi. Lelaju …