freeze!

tetibe satu pagi ni bau nasik lemak menyelubungi ruangan lobi. menyelubungi ok.
intai punye intai, oh ade cafe baru bukak.
seminggu berganti dua minggu tak pernah pulak aku terase nak singgah.
padahal hari-hari lalu depan.
tetibe lagi, harini aku terase nak minum milo ais. tapi ketakutan menguasai. 
kate kengkawan kedai tu mahal nak mati. mati pun tak mahal camtu. eh.

kat ofis

aku : abang yus! milo ais kt bawah mahal tak ?
abg yus : mahal. RM 3 kot.
aku : ouh.. (mahal. tapi bese la tu kot ...)

cafe GF

aku : dik, milo ais 1. take away.
cashier : ok sis.
aku : (siap2 bukak wallet sambil mate pandang tembus kat skrin)
cashier : RM5 kak.
aku : ...........

abang yus ! kau kate RM 3 je. eh RM3 je ke RM3 kot.
kalau cawan cantik mcm coffee bean layak jugak.
ini cawan plastik cam air pasar malam tu hah.
" RM5 kak " terase cam nak bunuh diri.
kbai.


Popular posts from this blog

Pengalaman Bersalin Caesar (Czer) di Hospital Sungai Buloh

Bersalin Caesar (Czer): Suntikan Heparin

Pengalaman Bersalin Czer Kali Kedua: Kuasa Naluri Seorang Ibu