Dec 31, 2014

Disini Hujungnya

Rabu, 31.12.2014 - Penutup.

Terasa macam baru semalam tak dapat pergi kerja sebab Kuantan banjir.

Padahal dah setahun berlalu.
Terasa macam baru je 2 bulan lepas dapat angpow Gong Xi Fa Chai.
2 bulan lagi dah nak Gong Xi Fa Chai sekali lagi.
Terjumpa dengan seseorang, bersalam, beramah mesra, hakikatnya aku tak ingat pun dia siapa.
That awkward moment when people recognize you, but you dont.
Dalam sedar tak sedar, terlalu banyak yang dikorbankan oleh mak dan ayah semata menginginkan anaknya ini bahagia. 
Syukur, dikurniakan mak dan ayah yang mungkin tak dapat dirasai kasih sayangnya oleh anak-anak lain di dunia ini.
Alhamdulillah berjaya mendapatkan sebuah rumah 
dan duduk berhousematekan kesayangan-kesayangan ku, 5 ekor budak comel kesemuanya. :)
Tak lupa jugak sebuah honda yang begitu daring mencommolot keretaku di susur Nilai-Pajam tempoh hari. Grrrrr!

Setahun berlalu dengan penuh pahit manis.

Walau ada hari-hari yang terlalu aku ingin ia tak pernah terjadi,
takkan mungkin 365 hari boleh dipadam menjadikannya kurang.
Macam-macam orang, macam-macam ragam yang sesetengahnya
terlalu ingin aku kuburkan, namun takut terkuburkan bersama yang indah-indah. Lalu ku biarkan saja semuanya berlalu sebagai kenangan dan pengalaman.

Cukuplah yang pahit terhenti disini. 

Agar esok matahari kembali bangkit.
Semoga semalam yang indah terus subur di taman kenangan.
Agar dapat diukir senyuman saat kenangan melintasi ingatan.
Hendaknya hikmah dariMu tetap teguh dihati dan nurani.
Agar diri terus teguh tak goyah dek hambatan nafsu tadhlil.

Cukuplah 2014 sampai disini.

Semoga nur 2015 menyinarkan rahmat Mu Ya Allah agar terus kami menjadi mukminMu dan khalifahMu yang sentiasa engkau redhai.

Alhamdulillah..