Cuba Positif


Izikanlah aku untuk tulis sesuatu yang membuktikan kesabaran-ada-batasnya.


Aku tak tahu apa masalah kau. Tapi, dah lama aku observe perangai kau (in fact, bukan aku seorang tapi banyak mulut-mulut lain yang dah cakap pasal kau) kau memang jenis suka cari salah orang. Aku tak faham kenapa setiap benda yang kau tak suka/kau tak puas hati, kau akan shoot. Okaylah, bagi aku, kau belum capai tahap kematangan seorang manusia. Percayalah, aku cuba positifkan diri aku dengan perangai kau, dan aku percaya, kau akan capai kematangan tu satu hari nanti. As for now, kau nak sound orang ke, kau nak menganjing orang ke, kau nak malukan orang ke, itu kau punya pasal.


Semoga cepat matang dan bahagia dengan fasa jaga-tepi-kain-sendiri. Okay beb? Jangan sampai kau pulak kena shoot dengan orang lain nanti. Kena ingat, sebelum cakap tu kena fikir dulu. Ada sebab Tuhan jadikan mulut kita satu je.


Kesabaran, ada batasnya.


Terima kasih Aneff Marhfiz. Akak tak reti nak
meng elaborate prasaan akak dalam tulisan. 
Post kau memang kena tepat. Jadi akak kopi pasta.

Popular posts from this blog

Pengalaman Bersalin Caesar (Czer) di Hospital Sungai Buloh

Bersalin Caesar (Czer): Suntikan Heparin

Pengalaman Bersalin Czer Kali Kedua: Kuasa Naluri Seorang Ibu