ite budak baru belajar

hari ni hari pertame nuyin masuk kelas.
mak anta. ini tadika kedua ite.
jauhnye tadika perpaduan Tmn Sru Ku sampai kena bwk beskal. (tipu)
sebab nanti mak suh balik senirik !
kt dlm pgr dh penuh dgn beskal bdk2 lain. muke bertukar pucat.
beskal diorang sume 2 tayar je lahh !
dari jauh budak2 kat dlm tertoleh2 keluar.
mak aih bunyi 2 roda tepi beskal ite sgt menarik perhatian !
setel register, "mak bwk la balik semule beskal nih" kate aku.
sebab, beskal aku la satu2nye beskal yg ade extension roda tepi kiri kanan yg park kt halaman tadika tu. 
shame on me -.-
dan apakah perasaan mak aku mengheret basikal beroda tepi tu sampai rumah.
terima kasih mak..

ite suke time beratur pepagi. sebab ade nyanyi2. haha
*lagu negaraku je pon* 
agaknye tadika sekarang dah nyanyi lagu K-pop kot.
time rehat pulak time yg ditunggu. exited nak tau cekgu msk ape.
lps dh amik tempat, cikgu pun mule agihkan bekfes..
1st bekfes ite kt tadika tu ite dpt air milo.. pehh terbaek..
tibe nk msuk mulut, hidung dpt mengesan sesuatu. uh ?
isi perut mule berjln kearah tekak.
bau susu tepung. homaii !!
dgn bijak dan pantas, budak tecik 6 taun ni pun bangun bwk gelas tu ke dapur.
" cikgu ! err... sy nak air masak je blh ?"
cikgu punye pandangan be like, "weirdo" 
dahku sejak dari hari tu gelas aku hanye lah berisi air masak.

lepas makan cikgu bwk kluar bakul merah yg penuh dgn mainan.
semua pegi berebut kecuali sorg budak ni, aku.
aku jugak. si nuyin yg bermasalah.
heh, nak main ape dgn lego yg tinggal 2 biji tuh.
kat rumah ite ade sebaldi lego.
tak mencabar langsung. haha.. err .. puzzle ade tak ??
tibe-tibe dlm ramai-ramai tu aku terZoom ke arah sorg indian girl dgn boyish haircut.
die peluk beg dye. beg dye kaler hijau.
kan cikgu kate beg kena letak kat rak ..?
kenapakah ??
uhh, die korek hidung lah.
siap gentel lagi. wehhh ...
setelah sekian lame diperhatikan, erk !
dye masukkan hasil 'pelombongan itu' ke dlm beg hijau tu laa . . 
ohhh. my. dear. patut la pon.
mesti dah setimbun koleksi dye.

tibe2 sentimental rindu tabika pertame ite.
tabika perpaduan, bwh rumah flat Alor Akar, sebelah kedai runcit, pinggir bandar kuantan.
hari pertame mak jgk yg hantar.
pakai elok uniform dress kaler biru gelap. 
hati kalut. neves.
sebab msuk dh lambt. "duhh, mesti org dh stat blajar . . ."
duduk ats lantai berkarpet, dpn meja. jepun style giteuww..
sebelah aku, budak pempuan yg bersanggul. "cantik ah die ni.."
sekali lagi hati berdetik. huh?
tibe-tibe cikgu berdiri dpn pintu, tanye, "kasut sape ni ?"
sambil menayang sepasang kasut skolah comel.
homaii . . kasut ku wehh ! ahh, kau ingat aku tak ngaku ?
aku angkat tgn kot.
tibe2 ,, "eee kechiknye kasut die" tegur sorang bdk lelaki yg bersuare semut.
hah ? ape ? kau kate kecik ??
dude, u're just 6.
wehh,, layak ke budak 6 taun pelat2 pendek saiz same je ngn aku ckp gitu. cehh !
sebabkn 1st time, cikgu yg baik tu pun ajr care2 meletak kasut kat rak. -,-

itu kenagan tabika dan tadika aku tahun 1996.
anda pule bagaimane ?
 

Popular posts from this blog

Pengalaman Bersalin Caesar (Czer) di Hospital Sungai Buloh

Bersalin Caesar (Czer): Suntikan Heparin

Pengalaman Bersalin Czer Kali Kedua: Kuasa Naluri Seorang Ibu