Setahun Sudah

Assalamualaikum penghuni pertama rahim mama..

Lahirnya kedunia bersama doa. Dalam bahasa Tuhan yg telah lama mama titipkan. Dia kurniakan kamu kepada mama dengan penuh kesempurnaan. Takkan mama lupa kali pertama mama menatap wajahmu. Matamu, hidungmu, bibir, tangan, kaki, sungguh mama jatuh cinta pada semuanya.

Takkan mama lupa senyuman pertama kamu yg menhilangkan segala kegusaran semalam. Mama bersyukur kamu selamat setelah segala kesulitan dan kemungkinan yg takkan mampu mama bayangkan pun berlaku.

Kini, genap setahun kamu memberi cahaya dalam hidup mama dan papa. Tiada satu saat pun memori yg kamu beri akan mama lupakan. Kalau boleh dilukis mama lukis. Agar tiada satu pn memori yg kan hilang.

Maafkan segala kekurangan mama. Pemberian mama tak pernah kan sempurna buat kamu. Tapi mama kan cuba cukupkan segala seadanya. Agar kamu tak rasa kurang apa pun.
Dengan kamu, mama belajar sesuatu. Nikmat yg berbentuk amanah ini, bukan untuk terbebani, bukan tempat meluah amarah, bukan juga untuk disiakan. Tetapi adanya satu hak. Hak untuk dilindungi dan disayangi. Dan pelajaran ini takkan pernah berhenti sehingga kita kembali kepadaNya.

Semoga kelak mama pulangkan kamu kepadaNya sebersih dan sesuci sebagaimana bersih dan sucinya kamu waktu mula-mula Dia anugerahkn kamu pada mama.

Membesarlah dengan indah, Farrel Nuqman.


Farrel, 1 year old
7th Oct 2017

Popular posts from this blog

Pengalaman Bersalin Caesar (Czer) di Hospital Sungai Buloh

Bersalin Caesar (Czer): Suntikan Heparin

Pengalaman Bersalin Czer Kali Kedua: Kuasa Naluri Seorang Ibu