aku bukan sasterawan

Aku rindu..
Tapi aku tak dapat luahkan
kerana dia jauh dari capaianku
Lalu aku tuliskan rindu dalam puisi

Aku cinta..
Tapi egoku tebal untuk mengakui
kerana takut ditolak
Lalu aku tuliskan madah dalam puisi

Aku terasa sayang..
Tapi aku tak dapat sampaikan
kerana dia bukan hak ku
Lalu aku tuliskan rangkaian kata dalam puisi

Biar jutaan membaca,
Puisi-puisi ini hanya untuknya..

Biarpun dia takkan pernah tahu,
Aku tetap bahagia dalam derita..

Aku cuba berpuisi kerana hanya ini 
medium yang mampu untukku dendangkan rasa.
Maafkan aku andai ada yang tak menyenangi.
Aku bukan penulis handalan, aku hanya budak baru belajar.
Belajar untuk melepaskan sesuatu dalam upaya yang terhalang.
Maafkan..

Popular posts from this blog

Pengalaman Bersalin Caesar (Czer) di Hospital Sungai Buloh

Bersalin Caesar (Czer): Suntikan Heparin

Pengalaman Bersalin Czer Kali Kedua: Kuasa Naluri Seorang Ibu