Aug 22, 2012

rendang beracun

selain dari padi kaler hijau, bersalam-salaman cium pipi kiri kanan,
nangis-nangis mase bermaafan tanda banyak nau dosenye,
aku n family jugak menyambut 1 syawal dgn keracunan makanan lengkap dgn ciritbiritnye. melantak tak hingat.
sile salahkan cilibo expired, bukan nafsu makan.
punyelah sedapnye rendang mcm2 jenis rendang.
rendang ayam, rendang daging, kuah kacang. 
totally out.
1 rumah merana. dah beratur nak masuk toilet. 
nasib baik la pada hari kejadian tu 2 keluarga je yg ade.
ubat ciritbirit habis sepapan pun tak jln. punyelah tanak mengaku keracunan sebab taknak dari bilik kecik (jamban) ke bilik besar (wad).
sampai la mlm raye ke 3 baru semua racun berjaya dinyahtinjakan dari badan semua org..
dan2 wabak dah habis, abg sepupu bini dan 2 anak sampai.
"hah ? keracunan ?? ishh dahsyat tuh.."
aihh untunglah kau sampai lambat bangg.
mak sedare depan umah pulak dtg, " yg keracunan nye dah baik ke ?"
kritikal nau bunyinye tu chik..
balik pulak mak sedare bersepuluh, campur menantu 2, cucu 2 = 14 org..
"hah ? sape yg makan racun ?? "
kbye. -.-'