3 minggu lepas,


selsema, batuk. kuingat sakit biasa.

tegar, masuk opis jugak.
tetibe demam rupanya. lalu ku ke klinik.
drive.
doktor amik suhu.

Doktor : 42 darjah celcius. Tinggi sangat suhu awak ni. dah berapa hari demam ?

Aku : 2 hari. (tipu sebab nanti doktor tak caye)
Doktor : Kite amik darah boleh ? saya risau awak kena denggi je.
Aku : (gulp. jarum? cucuk? angguk. demm kau nyamuk!)
Doktor : pekatnye darah. minum air banyak-banyak.
Aku : (pening. pitam.)

Dear doktor, ape kate sebelum amik darah anda tanya dulu, dah makan ? datang ni drive ke ? sendiri ke ?

Duniaku terus berpusing, langkahku berat sekali, mataku rase nak terpejam.
Thanks dear Doc.
Ku gagahkan jugak diri untuk drive balik ghumah.
drive huru hara. abang polis tahan. turunkan tingkap, 
Encik, saya zombi. uuhuuu huuuue ..
Walking dead ! Walking dead ! eh? Driving dead.. !! huuu huuu huuuuee.
tapi nasib baik kes polis itu tak terjadi.

Popular posts from this blog

Pengalaman Bersalin Caesar (Czer) di Hospital Sungai Buloh

Bersalin Caesar (Czer): Suntikan Heparin

Pengalaman Bersalin Czer Kali Kedua: Kuasa Naluri Seorang Ibu