Nov 20, 2014

School of Art


Ingat tak dulu zaman sekolah-sekolah, waktu hari anugerah atau penyampaian hadiah? Disiang hari, nama dipanggil sensorang dengan sedikit persembahan selingan oleh student.

Ingat tak waktu sekolah dulu macam mana kita nyanyi lagu Negaraku diiringi muzik minus one?
Ingat tak lagi betapa kaku dan hambarnya kita menyanyi lagu sekolah waktu perhimpunan segala?

Semalam aku telah dibawa mengimbau zaman-zaman tu tapi dengan cara dan perasaan yang sebaliknya menerusi Majlis Anugerah Persada Mutiara Sekolah Seni Malaysia Kuala Lumpur (SSeMKL).




Nyanyian negaraku diiringi orkestra.
Muzik Negaraku live ok. Bukan minus one.



Persembahan tarian pembukaan tirai oleh Tingkah Tari




Persembahan selingan - tarian tradisional
Aku tak tau apa namanya tapi ada macam zapin sket. Zapin la kot.



Persembahan teater muzikal
dengan dendangan pelbagai lagu
salah satunya lagu Hanya Aku (Hyperact) by vokalis sekolah .
Suara buat orang jatuh cinta hewhew.
Waktu ni drummer perempuan. Power gile.
Klimaks teater orkestra main lagu The Final Countdown. 
Sumpah akak terkesima.






Penutup nyanyi lagu sekolah diiringi orkestra siap ade gerak tari lagi.
Kelihatan anak Jamal Abdillah memetik gitar disitu.
Ohsemmm! 
Kekaguman melanda sambil hati berdetik-detik, apsal la aku sekolah dulu nyanyi lagu skolah tak seseronok camni. *perlu lah.

Nah, itu dia cerita malam semalam yang hebat, lain dan kreatif.
Maaplah tak dapat nak share video orkestra segala disini.
And for your record, orkestra vokalis actors penari, 
they are all Form 1 students of SSeMKL.
Syabbasss budak-budak! Korang bermula dengan baik.

Dan kami mengakhiri malam semalam minum di kedai mamak kerana kepanasan akibat sinaran lampu-lampu limpah dalam dewan.




Thanks to Hana kerana menjemput. :)